6 oct. 2012

Prajitura tavalita



 Ieri cautand o reteta,am dat peste blogul Barbat la cratita,de unde mi-am notat cateva retete.
Azi am facut prajitura tavalita,e o prajitura care mama mea o facea des...
pentru blat
 300 g zahar(eu am pus 250g)
500 g faina
4 oua
300 ml lapte
un pliculet praf de copt 
pentru glazura: 
un pachet unt (sau margarina)
200 g zahar(eu am pus 150g)
100 ml lapte
4 linguri cacao
4 linguri esenta rom
200 g nuca de cocos rasa sau nuca.
.................................................................................................
Pentru blat:
Se separa albusurile de galbenus,
albusurile se bat spuma, se adauga zaharul si se amesteca pana se topeste zaharul,apoi se adaoga galbenusurile si laptele.
se amesteca praful de copt cu faina si se incorporeaza in compozitia blatului.
Se toarna compozitia intr-o tava unsa si tapetata cu faina(eu am pus hartie de copt)se introduce in cuptorul preancalzit la foc mediu timp de 30-40minute,
se lasa la racit apoi se taie cubulete.
Pentru glazura:
-se pune pe foc laptele si zaharul si se lasa pana se topeste zaharul si laptele incepe sa fiarba,
-se adaoga cacaoa,se amesteca cu telul sa nu faca cocoloase,
-se lasa siropul la fiert aproximativ 10 min,dupa care se stinge focul si se adaoga untul taiat cubulete,
-se amesteca pana se topeste untul apoi se adaoga esenta.
La final ,cat inca glazura este calda,
se trece fiecare cub prin glazura,apoi se tavaleste in nuca de cocos sau doar nuca.

 

2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...