24 ian. 2013

Pasta de zahar



 Nu am multe torturi imbracate in pasta de zahar,pentru ca nu imi iesea,
am incercat o reteta simpla doar miere si zahar pudra dar era lipicioasa,iar a doua zi cand sa fac poze tortului...era tot curs de pe el:)
La tortul pentru catelus ,am cumparat pasta, iar la cel cu masina,am cumparat pasta rosie si neagra,inainte de a mai face o incercare,care de data asta mi-a reusit:)


Incrediente:

450 de zahar pudra
50 g glucoza(eu nu am avut si am pus miere)
5g gelatina
30ml apa

-se pune gelatina in apa,si se lasa 10 minute,
-apoi se adaoga glucoza sau mierea
si se pune pe foc mic,pana devine totul lichid,nu trebuie deloc sa fiarba...
Se ia de pe foc si se adaoga zaharul pudra 
si se incepe framantarea...
daca aveti robot  e mai usor,se pune totul in bolul robotului si se mixeaza pana se leaga tot,
daca nu, la mana...se framanta bine apoi se bate de cateva ori pe masa sa iasa tot aerul.
Pentru culoare se adoga colorant alimentar,
Unii  folosesc pasta chiar dupa ce o fac ,altii  lasa o zi la frigider...
Se pastreaza inchis foarte bine in folie transparenta la frigider...

Obseravtii:

-foarte important e calitatea zaharului,am inteles ca cel mai bun ar fi zaharul pudra margaritar sau cristal...
-zaharul pudra trebuie sa fie numaidecat cumparat,deoarece contine amidon...
-cat se framanta pasta,pentru a nu se lipi de maini se foloseste putin unt sau margarina,unsa pe maini...
Eu mi-am comandat zaharul si colorantii de pe caramellandia,zaharul de buna calitate iar colorantul in forma de gel.
-in tara sunt  pe lumea basmelor tot ce trebuie pentru ornarea unui tort...

-daca imi mai amintesc ceva,sau gasesc alte informatii,am sa revin:)

6 comentarii:

  1. Parca am scris un comentariu aici ... a disparut cand am dat refresh

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu ce s-a intamplat Alina...poate mai incerci odata!

      Ștergere
    2. Am lasat comentarii si pe alte bloguri si vadca au disparut; iar lucreaza astia de la blogger, se pare.
      Ziceam ca zaharul e bine sa fie cernut inainte, eu am gasit granule de zahar in cel pudra. Colorantul, daca e praf sau pudra merge mai bine daca e pus in partea lichida (cu mierea) si apoi amestecat cu zaharul; daca e lichid poate inlocui apa de la gelatina. reteta asta o folosesc si eu la pasta de zahar. Coloranti am folosit de pe lumea basmelor, dar am renuntat si incerc sa folosesc doar pudre naturale, indiferent ca ies sau nu culorile puternice. Reteta ce o spuneai tu doar cu miere e pentru pasta din lapte praf, care merge foarte bien la flori, figurine.
      Las si eu aici blogul meu culinar, sper sa nu te superi, am imbracta si eu torturi in pasta si zahar si lapte praf si pasta de ciocolata.
      www.ciocolata-si-piper.blogspot.ro

      Ștergere
    3. Alina sa stii ca si eu am cuparat zahar pudra cu granule,nu mi am dat seama,era jumatate pudra jumatate granule,cu zaharul ala am facut frunzele la tortul se craciun ,cel cu bolul deasupra,si apoi am cumparat zahar bun si e mare diferenta,si eu cern zaharul,am uitat sa specific...Multumesc de link,nu ma supar chiar deloc,am sa il rasfoiesc mai tarziu.Am sa editez postarea si am sa mai completez:)multumesc

      Ștergere
  2. deci, aceasta pasta a iesit, nu? nu s-a topit? pentru ca intelesesem ca la masinut si catelus ai cumparat pasta.
    si eu am cumparat de pe lumea basmelor figurine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu nu s-a inmuiat,partea de jos de la tortul cu masinuta e facuta de mine,si cele de la peppa pig...chiar sunt multumita si mai am curaj sa mai incerc:)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...