27 dec. 2012

Cum sa coci piesele din cernit-fimo pe bain- marie

Am gasit pe youtube un filmulet in care arata cum sa coci cernitul-fimo pe bain-marie.
Mi s-a parut interesant ,
si ma gandeam ca poate sunt persoane care le foloseste informatia.
Cernitul,continand petrol,este periculos si cancerigen,
de aceea sunt doua modalitati de a coace:
primul e cuptorul electric,folosit doar pentru coacerea cernitului,
sau coacerea pe bain-marie.  
.............................................................
Se pune intr-un vas apa,pana la jumatatea vasului,
deasupra se pune o farfurie,
nu trebuie sa fie nici prea intinsa sa nu ajunga aburii ,dar nici adanca sa alunece piesele sau sa se deformeze.
Se pune deasupra un capac,
se aprinde focul,se da la flacara medie,si se lasa pe foc 15 minute,varificand din cand in cand.
 Timpul de coacere depinde de marimea piesei,daca piesa e mai mare  sau mai inalta,coacerea va dura mai mult.
Piesa este gata cand se desprinde usor de pe farfurie.
Dupa ce s-au copt,
pentru racire rapida se pun in apa rece.
Este obligatoriu in timpul coacerii sa se deschida fereastra.
Farfuria se poate folosi doar pentru coacere,
capacul se poate spala bine cu detergent si se poate folosi in continuare la gatit...
Sper sa va fie de folos:)

4 comentarii:

  1. foarte, foarte interesant. am gasit intr-o carticica de la Ed. Casa, ca s-ar putea chiar fierbe in apa 2-3 minute, dar Camelia (mic atelier de creatie) a incercat asta pentru mie si mi-a spus ca se intareste, dar se desprind partile figurinei.
    dar asa la bain marie e si mai interesant. mirosea urat in timpul fierberii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Coca,eu nu am incercat inca asa.Eu pana acum am copt la cuptorul din bucatarie dar doar de 2,3 ori.Cand am sa mai mai fac ceva cu fimo,am sa incerc varianta asta sa nu mai flosesc cuptorul...

      Ștergere
  2. Buna.Am citit ce ai scris tu aici,am vizionat si clipuletul,si am facut.Am pus o fundita de vreo 3 cm,si niste floricele cu frunze de vreo 0,5 cm.Pe parcursul fierberii nu miroase (eu am avut fereastra larg deschisa).Si....Am lasat totul mai bine de 15 min.In timpul cat stau pe farfurie deasupra oalei,se rup f usor.Cand m-am plictisit de asteptat,fiindca am vazut ca piesele se rupeau,am luat o floricica si am bagat-o in apa rece.Si s-a intarit.Dar cand am probat-o ,s-a rupt,cu toate ca era tare.Asa ca....la mine a dat gres.As vrea sa mai aud si alte experiente.Claudia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu ce sa zic,si eu am umblat la ele,le-am intors,si aveau si petale subtirele.Doar la una mi s-a rupt o petala,dar mai la inceput ca am fortat-o putin.
      Chiar acum am incercat pe un trandafiras si s-a rupt:(,dar la mine fimo era vechi se era tare si se farmita bucatele,poate si de asta...Daca mai sunt si alte pareri,mai asteptam:)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...